Klasses & reglementen

Net als andere jaren hebben wij een onderverdeling in de volgende klasses:

Alle klasses rijden op de dag van de cross drie manches om punten te verzamelen. Wij hanteren daarbij de volgende puntenverdeling:

20, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 5, 3, 1

Het totaal van de punten over de manches bepaalt tevens de startplek voor de finale. De 12 coureurs met de meeste punten plaatsen zich voor de finale. En aangezien we dit jaar ons 40-jarig bestaan vieren hebben wij voor alle 12 de finalisten een beker.

Het inschrijfgeld voor 2020 bedraagt € 20,00 en men heeft geen licentie nodig om bij ons te kunnen rijden.

Wedstrijdwagens dienen te voldoen aan onze reglementen. Vooraf zullen de wagens worden gekeurd op het middenterrein. Als men goed wordt gekeurd krijgt men een sticker op de auto. Tevens moet men tijdens de keuring zijn/haar rijbewijs kunnen laten zien.

Dit jaar hebben wij voor de Vrije Standaard een Termunter bokaal en hierom hebben wij besloten om geen andere wagens uit andere klasses toe te laten in de Vrije Standaardklasse, mits er voldoende animo is. Bij onvoldoende animo, zullen wij hier andere afspraken over kunnen maken. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit kenbaar gemaakt via de website en via onze facebook-pagina.